NASZ ZESPÓŁ
Kilka słów o mnie:
Nazywam się Hanna Szyszkowska. Prowadzę gabinet terapeutyczny i Niepubliczną Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną Manufaktura Terapii. Jestem logopedą, pedagogiem, oligofrenopedagogiem, terapeutą Integracji Sensorycznej, terapeutą Czaszkowo-Krzyżowym w nurcie biodynamicznym (ukończone 7 pełnych modułów), Trenerem Umiejętności Poznawczych, doradcą zawodowym, terapeutką Integracji Funkcji Wykonawczych, terapeutą MNRI®, instruktorem Masażu Shantala, nauczycielem metody Masażu rozwojowego według koncepcji Petera Walkera (Developmental Baby Massage), certyfikowanym praktykiem Access Bars®, międzynarodowym certyfikowanym terapeutą koncepcji Castillo Moralesa RCM®, diagnostą ADOS-2 (Autism Diagnostic Observation Schedule 2nd Edition).
Przygodę z pedagogiką zaczęłam na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie otrzymałam tytuł magistra. Jestem Menedżerem Oświaty. Prowadząc zajęcia z dziećmi z wyzwaniami rozwojowymi wspieram się też wiedzą warsztatową z zakresu myślenia wizualnego.
Różnorodne doświadczenie pedagogiczne i terapeutyczne zdobywałam pracując z dziećmi i młodzieżą w przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjach, DPS, OPS, OREW i szkole specjalnej. Pracowałam też z seniorami prowadząc zajęcia ruchowe w ramach kinezygerontoprofilaktyki. Organizowałam też Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka w ramach Programu Za Życiem. Prowadziłam zajęcia ze studentami na uczelni.
Nieustannie, z pasją, poszerzam wiedzę na temat terapii manualnej.
Od kilkunastu lat szkolę nauczycieli, studentów oraz prowadzę warsztaty dla rodziców.
W swoim rozwoju zawodowym hołduję hasłu: „Albo się rozwijamy, albo się zwijamy… Innej drogi nie ma.”
Hanna Szyszkowska
Kursy, na których się doskonaliłam
Autoprezentacja. Dostosowanie umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów rynku pracy dzięki poznaniu technik autoprezentacji.
Kursy i szkolenia z zakresu Terapii ręki (łącznie 88 h)
Problemy diagnozy procesów integracji sensorycznej wg aktualnego modelu dysfunkcji SID. Dieta sensoryczna – najnowsza wersja masażu Wilbarger.
Ramowy plan terapii dla poszczególnych dysfunkcji procesów SI.
Integracja odruchów ustno-twarzowych wg dr Svetlany Masgutovej, poziom 1®.
Szkolenia, które ukończyłam
Zrozumieć MTHFR, znaczenie metylacji w autyzmie. Wpływ zaburzeń biochemicznych i chorób współistniejących na obraz spektrum autyzmu.
Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju.
Trening Umiejętności Społecznych (TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu.
Techniki behawioralne w redukcji zachowań niepożądanych – Stosowana Analiza Zachowań (SAZ).
Integracja Funkcji Wykonawczych.
Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – program szkolny, wg integracji odruchów dr Sally Goddard.
Wczesna diagnoza i stymulacja logopedyczna u noworodków i niemowląt.
Wprowadzenie do technik regulacji ślinienia.
Neurorehabilitacja w logopedii. Terapia manualna.
Plastrowanie statyczne i dynamiczne w logopedii – kinesiotaping medyczny.
Masaż logopedyczny od podstaw podejście praktyczne.
Strategie postępowania logopedycznego w terapii aplikatorami wieloigłowymi dr Lyapko – AWI®.
Warszaty, w których brałam udział
Pielęgnacja neurorozwojowa i rozwój dziecka w 1 roku życia z uwzględnieniem zaburzeń napięcia mięśniowego.
Stosowanie profesjonalnych wibratorów logopedycznych.
Słowo + Ruch + Muzyka = Logorytmika.
Wstęp do muzykoterapii.